dagen.

2012-05-19 | 22:30:48 | Kategori: Ericas Inlägg! | 0 kommentarer
Tempest går ute hela natten idag med sina 2 hagkompisar, så behövde inte åka ut och mocka osv idag, så istället har jag städat rummet, behövdes verkligen.. och nu sitter jag och käkar räksallad och ska sätta på nån bra film! 

även suttit och kollat igenom lite äldre bilder, jag hade på ett usb-minne liggandes i mitt rum.

Lealins Castro.
Denna hästen provred jag i höstas, september 2011.
var väldigt nära på att köpa honom, provred honom 2 gånger och provkörde 1 gång.
han låg i rätt prisklass för mig, var snäll i hanteringen och en väldigt go häst.
dock var han enbart 5 år och inte utbildad, inte inhoppad, tog inte galoppen, kunde knappt något.
så mina föräldrar sa nej, dom tyckte att en häst som inte är utbildad det minsta lilla är ingen första häst.
och jag vet att det var ett bra beslut, jag har hela livet framför mig, och just nu är jag inte redo för en unghäst.
efter att jag sagt till ägaren att jag inte var intresserad av att köpa honom, sa dom att han då skulle gå till slakt, eftersom han inte blev såld.. jag kommer ihåg att jag mådde väldigt dåligt pga detta, en 5 årig häst skulle slaktas för att jag ville ha en mer utbildad häst... men nu lever han någonstans i sverige hos sin fodervärd! 
tänker ibland då och då, hur allt skulle ha sätt ut om jag hade haft honom istället för Tempest, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0