Dressyr 19 Maj

2012-05-19 | 21:01:38 | Kategori: Dianas Inlägg! | 0 kommentarer
Red dressyr på Sessan i paddocken idag, sjukt vad fint det har torkat upp där nere! Sätter ju igång henne nu och jag tror inte på det där att skritta och sen börja trava och sånt skit, utan jag rider som vanligt direkt såvida man inte ser att hästen tar skada av det. Och eftersom jag red henne igår ganska gårt och hon va inte ens varm så jag kan ju rida som vanligt. Ställde ganska mycket krav på henne, hon skulle hålla en stadig form och ta stöd ifrån min tygel utan att hänga sig på den, även att hon skulle jobba med ryggen och trampa under sig. Hon gick super fint, hon tar inte riktigt för sig med bakbenen, men det är påväg. 

Skrittade, travade och galopperade (första gången jag galopperar i paddocken här hemma, har vart för blött innan..)
Hon höll formen i alla gångarter och jag är så stolt över henne! Nu kanske ni tycker att det inte är något att vara stolt över, men om jag kollar tillbaka så som hon gått innan, speciellt i galoppen, så är det stort för mig. Riktigt stort att hon håller formen och galoperar LUGNT utan att dra iväg.. 

Mamma kunde inte fota/filma något i dag, men är det bra väder i morgon har hon lovat att hon ska filma/fota! 


Har inga bilder på datan.. Ska leta rätt på mitt usb minne och lägga över alla bilder!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0